Tiden går så fort.....

2 kommentarer
Oj vad länge sedan det var som jag skrev sen sist. Vardagen rullar på, jobbar just nu heltid och det är jobbet som tar mest tid just nu. Förra veckan fick vi besök av mina skånska släktingar, min kusin och hennes familj sov över i sommarstugan och farmor sov hemma hos oss. Det blev ett besök på glasbruken i Småland och jag shoppade loss. Handlade två fina ljuslyktor och en skål på Nybro glasbruk samt två ljuslyktor som Ingegerd Råman designat på Orrefors.



Vi sålde också en massa grejer på Ronneby loppmarknad, sammanlagt hade vi tre bord och sålde riktigt bra faktiskt. Min kusin sålde för 3000kr, syrran och jag skrapade inte ihop lika mycket men lite klirr i kassan blev det.
Har börjat sälja av mina gymnasieböcker på blocket, trodde inte att det skulle vara sån åtgång som det har varit. Har sålt för sammanlagt 1400:- och då är det bara en bråkdel av böckerna. Kul att man kan få pengar för sådant som bara har legat och skräpat nu i över 2 år. 
Idag är jag ledig så jag passar på att göra lite nytta här hemma, städat och bäddat rent. Tvättade också en maskin men tyvärr började det ösregna så fick ta in tvätten illa kvickt.
 
1 Josse:

skriven

Ohh vilken bra idé att sälja sina gymnasieböcker:) Vilka sålde du då? Det kanske man borde göra....

2 Karin:

skriven

Har lagt ut en annons med alla böckerna. Är faktiskt inte en enda jag vill behålla. Har nu sålt för 2200:- så det är gött. Då har jag ändå rätt många böcker kvar. Ekonomiböckerna gick väldigt bra.