Utflykt

2 kommentarer

Imorse fick nog både jag och Tias hjärtklappning när vi kom ut till bilen och den inte ville starta. Bilen tände aldrig och motorn körde bara på 2 cylindrar av 4. Självklart så fattar ju inte jag någonting om bilar men jag hade ju proffset med mig. Men efter ett tag fick vi igång bilen och då började varningslampan för katalysatorn lysa. Bilen är nog lite köldsjuk för efter ett tag slocknade även lampan.

Idag har vi gjort ett litet besök på mina föräldrars gård för att se hur långt snickarna kommit med renoveringen. Det är mycket jobb, men allt måste vara klart till första maj eftersom de sålt huset de bor i till dess.



Nya utbyggnaden som är på baksidan av huset.
 

Ladorna




Det stora "köket"






Trappen upp till övervåningen


Övervåningen som ska bli bibliotek och dressingroom






Kakelugn i finrummet


Kakelugn i vardagsrummet


Trappen ner till källaren där det ska vara pannrum, tvättstuga och ett litet badrum


I vardagsrummet står köksinredningen och väntar


Utsikt från övervåningen


Lilla traktorn




Bilder: Egna 

 
1 Josse:

skriven

Vad fin gården är!!! Kan inte bli annat än bra ju, tänka bara att fira jul där, mysmys! Kram

2 Åsa:

skriven

Åh vad spännande. Denna utbyggnad/renovering blir spännande att följa. Huset ser jättefint ut!!