Vardagen har börjat

Kommentera
I måndags började vardagen igen - skolan satte igång och det märks redan. Varför kan aldrig skolor mjukstarta?? Vårt nya tema är Psykisk hälsa och ohälsa, detta innebär att vi ska läsa om depressioner, kriser, Scizofreni, fobier, ångest, personlighetsstörningar, affektiva syndrom, mani, vanföreställningar, tvångssyndrom, posttraumatisk stress och mycket mer. Visst det är ett himla intressant tema men mycket plugg och tenta redan den 18 september.

Det positiva är att jag är halvvägs i utbildningen och har endast 1,5 år kvar. Jag kan knappt fatta att man snart står som färdig sjuksköterska, tiden går så grymt snabbt.

Skolan byggs också om mitt i allt så vi har inget bibliotek och hela skolan är som en byggarbetsplats - lite tråkigt men resultatet blir säkert jätte bra.

Idag har jag varit ledig, dagen har varit full med plugg. Har suttit med två uppgifter, Vad är Schizofreni och Skillnaden mellan psykisk hälsa och ohälsa.

Köpte filmen Män som hatar Kvinnor igår på Willys, idag när jag öppnade filmen (som var inplastad) fanns det ingen skiva i. Så snart får jag pallra mig iväg och skaffa skivan.