Sommar med Ernst

3 kommentarer
Ikväll visat TV4 första avsnittet av Sommar med Ernst kl 20.00. Ernst Kirschsteiger och hans team är då på ön Garpen som ligger utanför Bergkvara i Torsås kommun. 

Ernst ska rusta upp och inreda brygghuset på fyrplatsen. Han ska också tilllverka ett trädäck. Serien inleds med två timlånga avsnitt som är inspelade på Garpen. Självklart ska Ernst ockå laga mat, göra utflykter för att hitta ekologiskt odlade matvaror och besöka många intressanta personer.


Lite information om ön Garpen:

Garpen är en ö i Kalmarsund som ligger ca två km ut från Bergkvara. Med båten Kronan som avgår från Bergkvara Gästhamn åker man bekvämt till Garpen. Under högsäsong är Garpens Fyrplats öppen alla dagar, du kan göra ett besök eller sova över en natt i fyrvaktarbostäderna. Rummen, 2-bäddsrum till 6-bäddsrum är smakfullt inredda och alla rum har havsutsikt!


Ett av de bästa programmen under sommaren tycker jag är Sommar med Ernst, älskar hans knäppa citat och hans fantasifulla inredning. Han är verkligen en sommarnjutare som springer barfota och bara sprudlar av ideér. Här kommer några av mina favoritcitat:

"Färgen får det att brumma som en lite humla i mitt bröst."

"Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting."

"Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand."
 
1 Josse:

skriven

Känns som det var igår som vi var på garpen o åt äcklig korv:P härlig ernst då, det var du o jag som var på bokpresentation om honom va?? i sthlm?

2 Karin; svar till Josse:

skriven

Tror att det var första året på Korr vi var där va? Ja visst var det du och jag som var på bokpresentationen, tror att boken hette Ernstologi. Såg du förresten avsnittet?

3 Josse:

skriven

Ingen aning när det var, var det verkligen första året? Ändå känns det inte så länge sen.. Japp jag såg avsnittet, o Ernst var minst lika filosofisk som vanligt:)